Jednotky (UNITS)
Jednotky jsou uzavřené moduly, které přicházejí ve zkompilované formě a které vedle programu obsahují všechny potřebné informace pro překladač.
Typická struktura jednotky:
|
UNIT název_jednotky |
|
|
|
INTERFACE uses…. const…. type…. var…. procedure…. jen hlavičky procedur a funkcí) |
Všechno, co je v této části, je přístupné zvenku. |
|
|
IMPLEMENTATION uses ... (skryté)label ... const .... type .... var ... procedure ... (plná těla procedur a funkcí) |
Všechno, co je za IMPLEMENTATION, je zvenku nepřístupné. |
|
|
INITIALIZATION ... (nepovinná inicializační část) |
Kód uvedený v této části se provede na začátku programu. Pořadí provádění je takové, jako je pořadí jednotek v klauzuli USES. |
|
|
FINALIZATION ... (nepovinná zakončovací část) |
Kód uvedený v této části se provede na konci programu. Pořadí provádění je obrácené proti je pořadí jednotek v klauzuli US ES. |
|
|
END. |
UNIT musí být zakončena END s tečkou . |
|
Příklad typické UNITy a jejího použití je
zde.Povšimněte si, že Delphi si v řadě objektových tříd (typické to je u formulářů Form) poznamenávají určité údaje ještě před specifikátory
public či private. Lze vypozorovat, že např. u třídy Form to jsou komponenty a hlavičky metod, které se během návrhu vkládají do formuláře. Tyto údaje si obhospodařují Delphi samy a programátor do nich nesmí nijak zasahovat, resp. pokud zasahuje, nesmí se pak ničemu divit.