Jednotky (UNITS)

Jednotky jsou uzavřené moduly, které přicházejí ve zkompilované formě a které vedle programu obsahují všechny potřebné informace pro překladač.

Typická struktura jednotky:

 

UNIT název_jednotky

 

 

 

INTERFACE

uses….

const….

type….

var….

procedure…. jen hlavičky procedur a funkcí)

Všechno, co je v této části, je přístupné zvenku.

 

 

IMPLEMENTATION

uses ... (skryté)

label ...

const ....

type ....

var ...

procedure ... (plná těla procedur a funkcí)

Všechno, co je za IMPLEMENTATION, je zvenku nepřístupné.

 

 

INITIALIZATION

... (nepovinná inicializační část)

Kód uvedený v této části se provede na začátku programu. Pořadí provádění je takové, jako je pořadí jednotek v klauzuli USES.

 

 

FINALIZATION

... (nepovinná zakončovací část)

Kód uvedený v této části se provede na konci programu. Pořadí provádění je obrácené proti je pořadí jednotek v klauzuli USES.

 

 

END.

UNIT musí být zakončena END s tečkou.

 

 

Příklad typické UNITy a jejího použití je zde.

Povšimněte si, že Delphi si v řadě objektových tříd (typické to je u formulářů Form) poznamenávají určité údaje ještě před specifikátory public či private. Lze vypozorovat, že např. u třídy Form to jsou komponenty a hlavičky metod, které se během návrhu vkládají do formuláře. Tyto údaje si obhospodařují Delphi samy a programátor do nich nesmí nijak zasahovat, resp. pokud zasahuje, nesmí se pak ničemu divit.